30/03/20

Mengakhiri hayat di dalam perjuangan Islam | YB Dato' Seri Tuan Guru Haj...


Pada nama Surah & bilangan ayat berapa yang ada menyatakan maksud "perjuangan (جهاد) Islam (الإسلام)... SILA NYATAKAN ?

ISLAM (الإسلام) & Agama (الدين) adalah ANUTAN (اعتقاد) bukan perjuangan (جهاد) melainkan perjuangan diri terhadap diri sendiri.

ISLAM (الإسلام) adalah ANUTAN (اعتقاد) bukan perjuangan (جهاد) melainkan perjuangan oleh diri terhadap diri sendiri mahu jadi golongan yang diredhoi Allah Islam (لا : الع : لله - الإسلام)  atau mahu jadi golongan yang dilaknati Allah kerana I'ttiqad (اعتقاد - yakin qalbu) Syirik : merampas, mendahului, sekutui serta mengadakan tandingan dan bandingan terhadap hak dan kekuasaan mutlak zat Allah Yahudi (اليهود), Nasrani : Kristian (النصارا), Syiah (الشغاءيه), Wahhabi (الوههابيه) - Non Muslim.

A069

Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak Agama (tauhid : الدين saling mewajibkan الإسلام : I'ttiqad) Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan : ؤضى الله ورضوا عنه); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya.
(Al-'Ankabuut 29:69)

Sesungguhnya tidak ada qalimah bacaan al-Quran : القران yang bermaksud perjuangan (جهاد) Agama (رب : وجود : احد - الدين) kerana Agama (الدين) itu merupakan hak mutlak zat Allah : الله sahaja diberlakukan kepada mana-mana anak Adam. Hanya Allah yang mutlak berkuasa untuk membuka pintu qalbu anak Adam mana pun untuk dicampakkan Agama : الور الدين tanpa mengira bangsa manusia mana pun.


A256
Tidak ada paksaan (terhadap ملحدن - golongan non tauhid رب : احد : berhala, api/matahari, teoism, komunis - Atheist) dalam Agama (الدين : tauhid-1 @ tauhid Rububiyyah & tauhid-2 @ I'ttiqad Uluhiyyah yang diredhoi Allah Islam : الإسلام), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Agama tauhid & I'ttiqad yang diredhoi Allah Islam) dari kesesatan (kufur : non tauhid رب : وجود : صمد احد - Atheist). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut (berhala, berhala makhluk, jin, iblis, syaitan), dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali Agama tauhid : الإسلام & الدين : I'ttiqad) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Al-Baqarah 2:256)


Dan juga tidak ada qalimah bacaan al-Quran : القران yang bermaksud perjuangan (جهاد) Islam (لا : اله : لله - الإسلام) tauhid-2 @ i'ttiqad (اعتقاد - yakin qalbu Uluhiyyah bukan Yahudiah : Nasraniyyah : Syieyyah : Wahhabiyyah) yang benar terhadap hak & kekuasaan mutlak zat Allah yang tidak boleh di Syirikkan : dirampas, didahului, disekutui serta diadakan tandingan bandingan baginya.

A022
Jika demikian, adakah orang yg telah dilapangkan Allah (hak kekuasaan mutlak zat الله) dadanya (kalbu) untuk (الله campak kan) menerima Islam (لا : اله : لله - الاءسلام), lalu ia tetap berada dalam cahaya (النور hidayah petunjuk) dari Tuhannya (الله), (adakah sama seperti orang yang tertutup mata hatinya dengan selaput kederhakaan - syirik : merampas hak & kekuasaan mutlak zat الله dijadikan hak diri, kaum, puak, jama'ah, parti)? Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang keras membatu hatinya daripada menerima peringatan yang diberi oleh Allah. Mereka yang demikian keadaannya, adalah dalam sesat yang nyata.
(Az-Zumar 39:22)

///
YoS BieJay
PChepa, Kelantan.

Tiada ulasan:

TIADA LAGI RUANG BAGI PAS MENJADIKAN AGAMA (لدين), ISLAM (الاءسلام) SERTA FURU' SEBAGAI BAHAN FITNAH UNTUK MENANAM KEBENCIAN SESAMA SENDIRI.

Tiada lagi ruang diberi bagi PAS untuk terus mela curkan Aqidah ( الإيمان الإسلام ) Furu'-2 dari Syariah-Fiqh (العلم الإسلام...