25/03/20

🇲🇾 Dasar PAS atas landasar Syirik : Merampas hak dan kekuasaan mutlak zat Allah jadikan hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya.



Dasar perjuangan PAS bercanggah dengan al-Quran : القران dan  terus menipu umat melayu dhoef dalam perkara ketuhanan.


Sekian lama PAS mendakwa bahawa dasar perjuangannya (جهاد) adalah :

1) Dasar PAS memperjuangkan (جهاد) Agama (رب : وجود : احد - الدين) ?

PERSOALANNYA :
Sila nyatakan pada nama surah & bilangan ayat berapa yang ada menyatakan maksud perjuangan (جهاد) Agama (رب : وجود : تحد - الدين) ?

Kenapa PAS berbohong dengan mengadakan perkara yang tidak pernah disebut dalam القران serta bercanggah dengan maksud sebenar القران berkaitan dengan Agama (الدين) yang merupakan hanya hak mutlak zat Allah sahaja berkuasa mecampakkan النور الدين itu kepada mana-mana anak Adam tanpa mengira bangsa manusia mana pun.


A256

Tidak ada paksaan (terhadap ملحدن - golongan non tauhid رب : احد : berhala, api/matahari, teoism, komunis - Atheist) dalam agama (الدين : tauhid-1 @ tauhid Rububiyyah & I'ttiqad diredhoi Allah Islam : الإسلام), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Agama tauhid & I'ttiqad Islam) dari kesesatan (kufur : non tauhid رب : وجود : صمد احد - Atheist). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama tauhid (الدين) & (الإسلام) I'ttiqad) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Al-Baqarah 2:256)  

Tiada paksaan dalam berAgama Tauhid (رب : وجود : احد - الدين) kerana perkara merupakan HAK MUTLAK ALLAH sahaja yg maha berkuasa membuka pintu qalbu mana-mana anak Adam untuk dicampakan النور الدين - AGAMA.

2) Dasar PAS memperjuangkan (جهاد) Islam (لا : اله : لله - الإسلام) ?

PERSOALANNYA :
Sila nyatakan pada nama surah & bilangan ayat berapa yang ada menyatakan maksud perjuangan (جهاد) Islam (لا : اله : لله - الإسلام) ?

Kenapa PAS merampas hak dan kekuasaan mutlak zat Allah kemudian jadikan hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya. Apakah perbuatan PAS merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak dan kekuasaan mutlak zat Allah yang dijadikan hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya itu bukan perbuatan Syirik terhadap hak dan kekuasaan mutlak zat Allah ?.

A022 

Jika demikian, adakah orang yg telah dilapangkan Allah (hak kekuasaan mutlak zat الله) dadanya (kalbu) untuk (الله campak kan) menerima Islam (لا : اله : لله - الاءسلام), lalu ia tetap berada dalam cahaya (النور hidayah petunjuk) dari Tuhannya (الله), (adakah sama seperti orang yang tertutup mata hatinya dengan selaput kederhakaan - syirik : merampas hak & kekuasaan mutlak zat الله dijadikan hak diri, kaum, puak, jama'ah, parti)? Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang keras membatu hatinya daripada menerima peringatan yang diberi oleh Allah. Mereka yang demikian keadaannya, adalah dalam sesat yang nyata.
(Az-Zumar 39:22).


A125 

Maka sesiapa yang Allah kehendaki (hak dan kekuasaan mutlak zat Allah) untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia (Allah) melapangkan dadanya (membuka hatinya : qalbu) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya (qalbu) sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak beriman.
(Al-An'aam 6:125) 

3) Dasar PAS berpaksikan al-Quran : الحاديث, القران...

PERSOALANNYA :
Kenapa PAS melakukan kesalahan pada semua 5/7 maqam : tinggkat hukum Allah : القران itu sendiri dari seringan hukum KUFUR (niat : i'ttiqad tanpa اله : لله)-(amal) KAFIR - engkar larangan Allah : القران dan berulang-ulang Kufur - Kafir, SESAT petunjuk Allah : القران terbahagi dua golongan - Pasik & Munafik, SYIRIK (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan) terhada hak dan kekuasaan mutlak zat Allah & MURTAD (menafi, membatal, mentang) bahawa zat Allah maha Esa (رب) wajib Ada (وجود) yang menjadi tupuan perngharapan : pergantungan sekalian makhluk & alam kejadian (صمد) serta tidak menyerupai dengan sesuatu apa pun dari kalangan yang kena jadikan (ليس كمثله شى).

PAS KUFUR (niat : i'ttiqad - tanpa اله : لله)


PAS - pemimpin, ustaz, lebai kelaghoh, ahli taksub - bukan ahli biasa Pas adalah golongan Kufur (niat - tanpa اله : لله) apabila berniat : i'ttiqad... (belum amal : baca lagi)... hendak membacakan ayat-ayat Allah (القرلن) serta Hadis, Sunnah, Sirah berupa perintah surohan & larangan yang sudah tentu meliputi perkara dasar Agama : ketuhanan yang Empat (4) dalam Dua (2) pasangan dengan Dua (2) POKOK - Agama (الدين - pokok ketuhanan-1 : tauhid-1 @ tauhid rububiyyah : رب : وجود : احد) perihal zat Allah maha Esa (رب) wajib Ada (وجود) hanya satu (احد) yang tidak boleh di Murtadkan, yang saling mewajibkan Islam (الاءسلام - pokok ketuhanan-2 : tauhid-2 @ i'ttiqad uluhiyyah : لله - اله) perihal hak & kekuasaan mutlak zat الله yang tidak boleh di Syirikkan, serta Dua (2) FURU'' (branch) baginya, yaitu; Aqidah (الإيملن الإسلام : furu'-2) yang mewajibkan Syariah-Fiqh (العلم الإسلام : furu-1) untuk tujuan duniawi - politik (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan duniawi), maka putuslah hubungan dengan الله & terhijab lah (terlindung) dari rahmat الله serta jauh lagi dari redho الله (hakikat kalimah "الاءسلام" ).


A095

Dan janganlah kamu (niat : i'ttiqad) jadikan pesanan-pesanan dan perintah (ayat-ayat) Allah (القران - tidak terkecuali hadis, sunnah, sirah) sebagai modal (bahan, alat, tukaran, gadaian) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (nilai : faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana memberlakukannya semata-mata kerana الله - لله), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui. (kalau Pas dah jahil bertingket-tingket...nak buat macamana) (Al-Nahl 16:95)

PAS KAPIR (amal) - engkar larangan الله (القران)


PAS KAPIR - engkar larangan الله (القران) setelah i'ttiqad : niat yang KUPUR itu dilaksanakan dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad dapat disaksikan dgn 5 pancaindera zohir yang berlakunya sejak pulohan tahun dahulu lagi.
A041


Dan berimanlah (percaya) kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya al-Kitab (Taurat : Injiel juga tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula Kafir (engkar) akan dia (larangan Allah : al-Quran); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga, tukaran, gadaian, modal, bahan, alat untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi : politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi Allah); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41
A042  Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula (apabila dibacakan terkena atas batang hidng kamu sendiri) padahal kamu semua mengetahuinya (perbuatan sembunyikan perkara benar yg terkena atas batang hidung kamu sendiri itu adalah salah).
(Al-Baqarah 2:42).

PAS SESAT (amal) petunjuk Allah : القران - Pasiq & Munafik.

PAS SESAT petunjuk الله (القران) apabila berulang-ulang engkar (kafir - engkar) larangan الله (القران) : KAPIR demi KAPIR demi KAPIR dan demi KAPIR sejak pulohan tahun @ sejak PAS mula ditubohkan Sept 1951, hingga berlaku kerosakan hubungan sesama manusia : perbalahan, kecederaan, kematian - putus hubungan silaturrahim. juga putus hubungan manusia dengan Allah (penyebab orang lain berlaku Syirik & Murtad) terbahagi kepada Dua golongan - Pasik (syaitan manusia perosak hubungan sesama manusia) & Munafik (iblis manusia perosak hubungan manusia dengan الله).
  A159
 
Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan (kerana @ alasan) Agama (الدبن : tauhid  zat Allah & الاءسلام : I'ttiqad yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya serta furu') mereka (dengan reka ciptakan : takwilan penyebab) perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu duniawi - pilitik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), dan mereka menjadi berpuak-puak (assobiyyah), tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara (perbuatan) mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159) 

Pasik - "perosak hubungan manusia sesama manusia n sesama sendiri @ Syaitan yang menyerupai manusia, kerana hanya Syaitan yang sentiasa menghasut : mencari-cari takwil : reka citpa fitnah untuk merosakkan hubungan manusia sesama manusia.

Munafik - "perosak hubungan manusia dengan Allah @ penyebab orang lain yang dhaif dalam perkara Agama : Ketuhanan n Furuq jadi  Syirik n Murtad @ Iblis yang menyerupai manusia yang merosakkan hubungan manusia dengan Allah. golongan Munfik juga adalah golongan Sesat menghampiri Syirik.

PAS SYIRIK (amal) terhadap hak & kekuasaan mutlak zat الله.


PAS SYIRIK (amal : amalan) terhadap hak & kekuasaan mutlak zat الله (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak & kekuasaan mutlak (zat) الله serta menjadikan hak & kekuasaan mutlak zat الله sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya.

Perbuatan PAS mendakwa bahawa partinya memperjuangkan : perjuangan (جهاد) Islam (الاءسلام) adalah bercanggah dgn ayat القران : الله yg jelas bahawa hanya الله yg berkuasa mencampak kan انور الاءسلام kpd sesiapa yg dikendaki nya (الله) setelah lebih dahulu mentauhidkan zat الله maha Esa (رب - alMighty) wajib wujud (وجود) hanya satu (احد) tidak menyerupai, sebanding dgn sesuatu apa pun (ليس كمثله شى) yg menjadi tupuan pengharapan : pergantungan sekalian makhluk & kejadian (صمد).
 
A022 
Jika demikian, adakah orang yg telah dilapangkan Allah (hak kekuasaan mutlak zat الله) dadanya (kalbu) untuk (الله campak kan) menerima Islam (لا : اله : لله - الاءسلام), lalu ia tetap berada dalam cahaya (النور hidayah petunjuk) dari Tuhannya (الله), (adakah sama seperti orang yang tertutup mata hatinya dengan selaput kederhakaan - syirik : merampas hak & kekuasaan mutlak zat الله dijadikan hak diri, kaum, puak, jama'ah, parti)? Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang keras membatu hatinya daripada menerima peringatan yang diberi oleh Allah. Mereka yang demikian keadaannya, adalah dalam sesat yang nyata.
(Az-Zumar 39:22)

Padahal tidak ada satu ayat dimana-mana Surah sekalipun kalimah bacaan القران yang bermaksud "perjuangan (جهاد) Islam (الاءسلام) JUGA tidak ada kalimah bacaan القران yg bermaksud "perjuangan (جهاد) Agama (الدين).

Bermulanya Syirik khofi (samar : kecil - pada alam niat : i'ttiqad kalbu) dengan I'ttiqad (اعتقاد : yakin kalbu) Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur... kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak & kekuasaan mutlak (zat) الله...

"Taksub (تعصوب) : memuja diri sendiri : taksub kepada berhala manusia berkupiah-serban, berjubah & berjanggut - Padahal taksub semata-mata kepada Allah & Rasul...

Memuji diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya...

memuji berlebihan - bodek, Padahal segala pujian hanya bagi Allah... 

Membersih, menyuci kan serta menghapus kan dosa diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jemaah, partiNya... padahal tidak ada sesiapa pun yang berhak @ berkuasa untuk membersih & menyucikan diri aib : dosa serta maksiat : kejahatan diri melain kan Allah

  Rasulullah ٍِSAW bersabda :

 إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ

SesungguhNya sesuatu yang paling aku takut terjadi pada kalian adalah Syirik kecil (khofi - samar-samar); para sahabat bertanya : wahai rasulullah apakah syirik kecil ? Rasulullah menjawab "Riya" (termasuk Ujub (عجوب), Sum'ah (سمعه), Takabbur (تكبور) - kalimah empat serangkai permusnah segala Ibadah (عباده) & (العمل) amal baik, benar, kebajikan dialam jasad)
[HR. Ahmad]

 نَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ

“Sesungguhnya Allah tidak menerima suatu Ibadah (عباده) & (العمل) amal perbuatan kecuali yang murni dan hanya mengharap redha Allah”.
[HR. Abu Dawud dan Nasa’i]

Lawan daripada" ikhlas (اخلاص) - redho" (رضى الله) adalah "syirik (يشرك : تشرك)- laknat" (لعنت) - menjadikan bagi hak & kekuasaan mutlak الله tandingan : sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada الله tetapi juga kepada selain-Nya.
Contohnya :
RIYA’ (memperlihat kan amalan pada orang lain),
SUM'AH (memperdengar kan suatu amalan pada orang lain),
UJUB (berbangga diri dengan amalannya). Kesemuanya itu adalah syirik yang harus dijauhi oleh seorang hamba agar ibadah : amal benar, baik, kebajikan nya itu diterima oleh الله.

Adalah amat jelas pemimpin, lebai & ahli taksub (bukan ahli biasa) PAS telah ber I'ttiqad (اعتقاد - yakin kalbu & akal) syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diada kan tandingan & bandingan bagi hak & kekuasaan mutlak zat Allah) yang dilaknati Allah, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) & amalan (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) yang diredhoi Allah (رضى الله) - golongan Islam (اله : لله - الاءسلام) bertukar  i'ttiqad (اعتقاد - yakin kalbu) menjadi golongan yang I'ttiqad (اعتقاد - yakin kalbu )yang dilaknat Allah (لعنت الله) kerana melakukan syirik...Riya', menunjuk-nunjuk) - Golongan Yahudi (اليهود), Nasrani (النصارا), Syiah (الشعاءيه), Wahhabi (الوههابيه) - Non Muslim : Muslimah walaupun masih lagi Agama Tauhid (الدين) BERSYARAT - selama mana tidak zahir cara, sifat, kata-kata, perbuatan Murtad (برتد : برتدد معكم عن دينه).

A047
 

Wahai orang-orang yang telah diberi kan Kitab (زابور : توارة : الانجيل & tidak terkecuali القران), beriman lah kamu dengan apa yang telah Kami turun kan (القران), yang mengesah kan Kitab-Kitab (الكتاب - Zabur : Taurat : Injiel & tidak terkecuali القران) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak seleweng kan serta salah gunakan - bukan semata-mata kerana لله : الله), sebelum Kami menyeksa dengan menghapus kan bentuk muka kamu (sehingga berubah menjadi rata - tidak bermulut, berhidung dan bermata), lalu Kami menjadikan nya sama seperti rupa sebelah belakang nya, atau Kami melaknat mereka sebagaimana Kami telah melaknat kan orang-orang (salah satu dari kaum mereka - Yahudi sebelum kamu) yang melanggar larangan bekerja pada hari Sabtu. Dan (ingatlah) perintah Allah itu tetap berlaku.
(An-Nisaa' 4:47)

A048
Sesungguhnya Allah tidak akan mengampun kan dosa syirik (terhadap hak & kekuasaan mutlak zat Allah dengan "cara, sifat, kata-kata, perbuatan) mempersekutukan Nya (dengan sesuatu apa jua), dan akan mengampun kan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendaki Nya (menurut aturan Syariat Nya). Dan sesiapa yang mempersekutu kan (merampas : mendahului serta diada kan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak zat) الله (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48)

A049
Tidak kah engkau perhati kan (dan merasa pelik wahai Muhammad saw) kepada orang-orang yang membersih kan (memuja, memuji, menyuci kan & menghapus kan dosa) diri sendiri? (kaum, puak, jemaah, partinya, padahal perkara itu bukan hak / kekuasaan manusia) bahkan الله jualah yang berhak membersih kan (memuja,memuji, menyucikan & menghapus kan dosa) sesiapa yang dikehendaki Nya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurang kan balasan mereka) sedikit pun.
(An-Nisaa' 4:49)

A050 
 
Lihat lah (wahai muhammad saw) betapa berani nya mereka mengada-adakan (berkata-kata) perkara-perkara dusta terhadap (hak & kekuasaan mutlak zat) الله? Dan cukup lah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.
(An-Nisaa' 4:50)
  
A051
Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada Tidak kah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad saw) kepada orang-orang yang telah diberi kan sebahagian dari (pengetahuan) Kitab (الكتاب Taurat, Injiel... & tidak terkecuali القران)? Mereka percaya kepada benda-benda yang disembah yang lain dari الله, dan kepada Toghut (berhala manusia, jinn kuffar, syaitan, iblis, berhala), dan mereka pula berkata kepada orang-orang kafir (ملحدن - kaum المشركون : berhala di Makkah) bahawa mereka (kaum musyrik : berhala itu) lebih betul jalan agama (tauhid & i'ttiqad) nya daripada orang-orang yang beriman (kepada Nabi Muhammad s.a.w).
(An-Nisaa' 4:51)


A006

Katakan lah (wahai muhammad saw): "Wahai orang-orang Yahudi (i'ttiqad (اعتقاد) - yakin kalbu syirik dilaknati الله) "هادوا", kalau kamu anggap bahawa kamu lah sahaja orang-orang yang dikasihi الله tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka bercita-cita lah hendak kan mati (dengan meminta : munajat kepada Allah supaya kamu di mati kan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar!"
(Al-Jumu'ah 62:6



buat apa hidup lebih lama, kalau sudah layak masuk syurga - karang tergelincir... maka neraka lah jawabNya... kan kan kan !!!

A007
 
Dan (sudah tentu) mereka tidak akan bercita-cita hendak kan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa (syirik (بشرك : تشرك با الله) terhadap hak & kekuasaan mutlak zat الله) yang mereka telah lakukan; dan الله sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim (diri sendiri) itu.
(Al-Jumu'ah 62:7).


Apakah PAS belum Murtad ?... Setelah satu ketika telah menudoh - menghukum bahawa UMNO Murtad (يرتد : يرتدد معكم عن دينه) disabitkan dengan tudohan UMNO taksir kpd Islam : UMNO menolak Islam : UMNO memperlekehkan Islam, padahal perkara Murtad tidak ada kaitan melalui apa cara sekali pun dengan Islam (الإسلام). Maka tudohan & hukum yang dijatuhkan terhadap UMNO sebelum ini itu wajib tidak benar sama sekali. 

KEMANA HUKUM YANG TELAH DIJATUHKAN TERHADAP UMNO ITU AKAN KEMBALINYA KALAU BUKAN KEMBALI SEMULA KPD PAS UNTUK DIBAWA KE LUBANG KUBOR BERSAMANYA.

DEMI KEBENARAN القران YANG SAMA DITANGAN - DASAR PERJUANGAN (جهاد) PAS ADALAH SALAH SERTA BERCANGGAH DENGAN القران.
///
Ex. YoS BieJay
Panchor, PChepa, Kelantan.

Tiada ulasan:

TIADA LAGI RUANG BAGI PAS MENJADIKAN AGAMA (لدين), ISLAM (الاءسلام) SERTA FURU' SEBAGAI BAHAN FITNAH UNTUK MENANAM KEBENCIAN SESAMA SENDIRI.

Tiada lagi ruang diberi bagi PAS untuk terus mela curkan Aqidah ( الإيمان الإسلام ) Furu'-2 dari Syariah-Fiqh (العلم الإسلام...