14/04/20

Mujahid tanya, Muka dia ada PhD boleh jadi BARUA & KHADAM orang ke? Kora...


Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur itu sudah cukup mencerminkan golongan manusia yang telah diresapi i'ttiqad (اعتقاد - yakin qalbu) Syirik terhadap hak dan kekuasaan mutlak zat Allah.

Rasulullah SAW bersabda

 إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ


SesungguhNya sesuatu yang paling aku takutkan terjadi pada kalian adalah adalah Syirik kecil (khafi - samar-samar); para sahabat bertanya : wahai rasulullah apakah syirik kecil itu? Rasulullah menjawab "Riya" (termasuk Ujub, Suma'ah, Takabbur) 

Qalimah 4 serangkai yang menghancurkan segala Ibadah & Amal kebenaran, kebaikan, kebajikan dialam jasad tidak akan mendapat ganjaran baik didunia dan di Akhirat.

[HR. Ahmad]

Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur itu bermula pada i'ttiqad (yakin qalbu) kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad yang menjadi pakaian golongan manusia yang telah diresapi i'ttiqad (yakin qalbu) Syirik terhadap hak-hak mutlak zat Allah - Yahudi (al-Yahud), Syiah (Syiaeyyah-baru), Nasrani ; Trinity (an-Nasyoro) yang menjadi punca kerosakan dimuka bumi Allah ini sampai qiamat...

إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ 


“Sesungguhnya Allah tidak menerima suatu amal (ibadah) perbuatan (kebenaran, kebaikan, dikebajikan dialam jasad) kecuali yang murni dan hanya mengharap redha Allah”. 
[HR. Abu Dawud dan Nasa’i]

Lawan daripada" ikhlas - REDHO" adalah "syirik - LAKNAT" (menjadikan bagi hak-hak mutlak Allah tandingan / sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada Allah tetapi juga kepada selain-Nya). Contohnya : 

RIYA’ (memperlihatkan amalan pada orang lain), 
SUMA'AH (memperdengarkan suatu amalan pada orang lain), ataupun 
UJUB (berbangga diri dengan amalannya), 
TAKABBUR (hanya dia saja yang betul dalam semua perkara). 

Kesemuanya itu adalah SYIRIK yang wajib dijauhi oleh seorang hamba agar ibadah & amalnya itu diterima oleh Allah 

Adalah amat jelas dari zahir cara, sifat, kata-kata, perbuatan Mujahid dari I'ttiqad (yakin qalbu > akal) syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak Allah) yang dilaknati Allah, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) & amal (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) yang DIREDHOI Allah - golongan "al-Islam - Islam" berpindah/bertukar menjadi golongan yang berI'ttiqad yang DILAKNATI Allah (kerana melakukan Syirik...Riya', menunjuk-nunjuk) - Golongan "al-Yahud - Yahudi".- Non Muslim & Muslimah.


Diberitakan dari pengakuan Mujahid bahawa beliau mempunyai Phd - Thesis dalam pengajian perbandingan Agama (الدين) bla bla bla... 

PERSOALANNYA :
*Perbandingan Agama (الدين) apa yang menjadi Thesis Phd Mujahid itu ?
*Apakah Agama (الدين) disisi Allah itu berbilang-bilang ?

MAKA terdedah pula bahawa kamu Mujahid sebenarnya belum mengenal apa itu Agama (رب : وجود : احد : صمد : ليس كمثله شى) Tauhid Rububiyyah - perihal zat Allah yang tidak boleh di Murtadkan, kemudian bercampur aduk pula fahaman kamu dengan I'ttiqad Uluhiyyah (اعتقاد - yakin qalbu) golongan manusia yang berbilang-bilang (اعتقاد اليهود, النصارا, الإسلام, الشعاءيه, الوههابيه) - pokok ketuhanan-2 @ tauhid-2 @ i'ttiqad Uluhiyyah... dan hanya i'ttiqad Uluhiyyah (لا : اله : لله - الإسلام) sahaja yang diredhoi Allah kerana tidak berlaku @ tidak melakukan Syirik : merampas, mendahului, sekutui, tidak mengadakan tandingan dan bandingan serta tidak menjadikan hak dan kekuasaan mutlak zat Allah sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, pertubohan, parti. 
///
Ex YoS BieJay
Panchor, PChepa, Kelantan.


 

Tiada ulasan:

TIADA LAGI RUANG BAGI PAS MENJADIKAN AGAMA (لدين), ISLAM (الاءسلام) SERTA FURU' SEBAGAI BAHAN FITNAH UNTUK MENANAM KEBENCIAN SESAMA SENDIRI.

Tiada lagi ruang diberi bagi PAS untuk terus mela curkan Aqidah ( الإيمان الإسلام ) Furu'-2 dari Syariah-Fiqh (العلم الإسلام...